V prestolnico se dnevno na delo pripelje kar 120.000 ljudi, kar znatno prispeva h količini prometa in zgostitvah v prometnih konicah. Pri zasledovanju cilja znižanja emisij je skupina dnevnih vozačev iz krajev, iz katerih javni potniški promet ne zagotavlja ugodnih povezav, zelo relevantna in je zanjo potrebno iskati privlačne alternative osebnemu vozilu. Dinamični skupinski prevoz s kombijem se zelo približa udobju, hitrosti in fleksibilnosti lastnega prevoza na delo.
Projekt SmartMOVE je zato kot inovativno rešitev za zmanjševanje gostote prometa in z njim povezanih negativnih učinkov razvil in pilotno preizkusil tudi povsem novo trajnostno obliko prevoza na delo iz okoliških krajev v Ljubljano, t.i. dinamični skupinski prevoz.
Učinkovitost nove modalitete je bila preizkušena z izvajanjem brezplačnih prevozov na relacijah, ki so bile določene na podlagi analize potreb in anketiranja zaposlenih na območjih UKC in BTC (vključno s podjetjem IKEA) kot končnih točk prevoza. V skupinski dinamični prevoz so se lahko vključili prebivalci, ki se v Ljubljano na delo vozijo iz Kranja, Kamnika, Domžal, Radomelj, Komende, Mengša ali Trzina. Prevozi na območje Univerzitetnega kliničnega centra ali nakupovalnega središča BTC so se izvajali vsak delovni dan, za namen testiranja pa občasno tudi preko vikenda vse od 1. februarja do 30. aprila 2023. Okvirna ura pobiranja in odlaganja na domu je bila vnaprej dogovorjena, o točni uri prevoza naslednjega dne pa so bili uporabniki obveščeni še preko e-pošte in SMS s strani koordinatorja prevozov GoOpti.
V pilotni projekt je bilo vključenih 131 najustreznejših kandidatov od več kot 500 prijavljenih, ki so svoje zanimanje oddali preko spletne strani, posebej oblikovane za namen prevozov, www.goopti.com/gremoskupaj.
Prevozi so bili odlično sprejeti, ključne ugotovitve in učinki pa so bili predstavljeni na novinarski konferenci po izvedbi projekta in so povzeti tukaj, podprti pa tudi s serijo grafičnih ponazoritev, ki jih je pripravil GoOpti na podlagi obdelave podatkov s strani Instituta “Jožef Stefan”.
Za bolj poglobljen vpogled v analizo podatkov vabljeni k branju članka: Ocena učinkov dinamičnega prevoza na zahtevo zaposlenih na delo v Ljubljani (Zbornik Slovenske konference o umetni inteligenci 2023, avtorji: Marko Bohanec, Marko Guček, Davor Kontić, Karina Sirk, Bernard Ženko in Martin Žnidaršič). Članek najdete tudi v knjižnici SmartMOVE.